T. Mills

Go where your fans want you

T. Mills fans in Brazil showed that he had a huge following and gathered 6K demands across the country asking for a show. Not known by local promoters, with that info T. Mills was able to perform two shows, in Rio and São Paulo, the second one being sold out with 1.4K fans present.

Jack & Jack

Entrada em novo mercado

Os artistas Jack & Jack identificaram um número significante de pedidos na América do Sul, marcaram datas extras na turnê e venderam ingressos diretamente para os fãs que já haviam pedido o show deles. Isso marcou a primeira turnê gerada pelos fãs no Queremos!

Dolan Twins

Planejamento da Turnê

Os criadores de conteúdo para as redes sociais geraram mais de 175 mil pedidos em uma semana, tudo isso para ajudar a planejarem sua turnê e venderem ingressos de meet & greet para fãs em 20 cidades dos Estados Unidos.

Kian n JC

Venda global de ingressos

As celebridades do YouTube planejaram uma turnê mundial e venderam ingressos de meet & greet para mais de 30 eventos em 9 países.

Cimorelli

Promoção gerada pelos fãs

Uma superfã na Alemanha promoveu uma hashtag específica do grupo e deu início a uma campanha mundial, gerando pedidos suficientes para confirmar uma turnê de 10 datas pela Europa, passando por Portugal, Espanha, Alemanha, Suíça e Reino Unido. Em seguida, os fãs influentes no Brasil, Chile e Argentina conseguiram confirmar uma turnê do grupo de 5 datas pela América do Sul.

The XX

Fan virality increases ticket sales

600 tickets were pledged in less than 12 hours, simply by contacting all fans that had demanded The XX in Rio. Through the backstage area on WeDemand, we were able to see that the 10 most engaged fans generated 300 ticket sales for the sold out show through their social media posts.

Lindsey Stirling

Gather your fans and own the relationship

With only two Facebook posts and two tweets, Lindsey Stirling was able to gather 17k demands. The 5k demands in the US and Mexico resulted in 760 tickets sold when those fans were alerted about upcoming shows in their area.

Trey Songz

Smarter routing

Kevin Liles, CEO of KWL Management used WeDemand to route Trey Songz's 2014 tour based on demands from fans. Liles was able to track and predict fans' behavior and WeDemand fits perfectly into his expansion plans.

Solange

Show Instantâneo

Solange iniciou uma campanha de crowdfunding no site e conseguiu confirmar seu show, que aconteceu em Montreal, em 24 horas.

Olan Rogers

Engajando com fãs de novas maneiras

Olan Rogers, estrela do YouTube, queria conhecer seus fãs mas não tinha experiência com turnês. Sua campanha gerou tantos pedidos que foi organizada uma noite de filme e meet & greet com seus fãs ao vivo em Salt Lake City, Utah.

Cat Empire

More tickets sold, leading to more revenue

A single fan from Rio was able to gather more than 1k demands for The Cat Emprie, grabbing the attention of the band’s agent. After selling 500 tickets in crowdfunding campaigns that lasted only four days, shows in Rio and São Paulo were confirmed. With 2.4k attendees combined and a net revenue of $22k for the artist, the shows were a success.

Switchfoot

More tickets sold, leading to more revenue

Switchfoot asked their fans to help them decide where they should go on their upcoming fall tour. In four weeks, 10k fans demanded shows across the US. The band used this info to book shows in two cities they had never performed in before. The WeDemand campaign also allowed them to negotiate better rates with promoters and to maximize their profit.

AJR

Premiando os fãs com experiências únicas

O AJR utilizou a plataforma para promover seu álbum “Living Room”, fazendo um show exclusivo para seus super fãs. O grupo organizou a campanha e premiou os fãs mais influentes com um show especial em suas casas! Os top fãs geraram centenas de pedidos ao participarem.

Cody Simpson

Reward your top fans with free tickets or passes

Cody Simpson and Scooter Braun Management are always looking for new ways to engage the fans. They are doing that by giving away a free meet & greet pass to the most influential fan in each city of Cody’s upcoming tour.

Les Déferlantes

Curadoria do lineup do Festival

Les Déferlantes, um festival de música do sul da França, utilizou a plataforma para identificar os talentos locais que deveriam tocar no evento. 20 bandas geraram milhares de pedidos e as top 5 ganharam vagas no festival.